Sleutelbloemstraat 129 7322 AJ Amsterdam info@andriessen-visser.nl 012512403

Communiceren met narrowcasting oplossingen

Narrowcasting, digital signage, communicatie. Hoe verhoudt dit zich tot elkaar? In dit artikel wil ik jullie wat meer vertellen over de toepassingen die u kunt gebruiken. Wat u daarvoor nodig heeft en wat verschillende voorbeelden over waar het nu al wordt toegepast.

Narrowcasting, wat is het?

Dit is een communicatiemiddel waarmee je informatie overbrengt doormiddel van beeldschermen. U kant het in principe overal toepassen. Maar daar vertel ik u straks nog wat meer over. Het is eigenlijk heel erg simpel om toe te passen. U heeft een display nodig waar u uw boodschap op gaat versturen naar uw doelgroep. U heeft een locatie nodig waar u de boodschap wilt gaan versturen en de display gaat instaleren. U heeft een systeem, laptop of pc, nodig waarmee u de boodschap mee kunt versturen naar de display. Het display moet natuurlijk ook geschikt zijn voor narrowcasting want anders heeft het natuurlijk geen zin om de andere handelingen uit te voeren. Bekijk ook goede te plek waar u wilt gaan verzenden, is uw doelgroep daar aanwezig? Kunnen ze de boodschap goed ontvangen? Is de boodschap relevant voor de doelgroep en is uw boodschap interessant genoeg om gelezen te worden. Dit zijn wat voorbeeldvragen die u zichzelf kunt afvragen om dit proces tot een goed einde te brengen en goede resultaten te behalen uit uw narrowcasting, ook wel digitale signage genoemd.

Toepassingen van Narrowcasting

In deze tijd wordt er al veel gebruik gemaakt van deze techniek. Om een paar voorbeelden te geven:

Schiphol, hier hangen grote displays waar u informatie kan vinden over de verschillende vluchten, zonder deze borden zou er zoveel minder duidelijkheid zijn over waar mensen moeten zijn en als er eventueel dingen veranderen kan dit makkelijk worden gecommuniceerd via dit systeem.

In de Retail branche wordt er ook veel gebruik van gemaakt. Zo krijgt u speciale aanbiedingen te zien, eventuele route door de winkel die verwacht wordt om te volgen maar ook om bepaalde merken te promoten.

Scholen maken en kunnen hier ook goed gebruik van maken. Zo zijn er vele mogelijkheden om interactief te communiceren met studenten. Eventuele lokaalveranderingen, algemene informatie, uitgevallen lessen en ook in de les met informatie verstrekken. Zoals u kunt zien zijn er zat mogelijkheden voor scholen om mee te gaan in deze moderne tijd.

Bij de banken kan er informatie worden gegeven over de huidige koersen, verschillende producten die ze aanbieden etc.

In de zorg kunt u zorgen voor afleiding als mensen moeten wachten en het verstrekken van informatie over bedrijven die relevant zijn voor de bezoekers.

Zoals u kunt zien zijn er veel verschillende mogelijkheden voor de verschillende branches. Uw bedrijf kunt dus ook goed gebruik maken van Narrowcasting. Heeft u vragen, interesse of opmerkingen over dit artikel of Narrowcasting zelf? Bekijk gerust onze website of neem contact op en kunnen we samen bekijken naar de mogelijkheden en oplossing.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *